Vad ska man ha en experimenterings­strateg till?

Rudde, Anna María och Kalle är våra senast certifierade Optimizely Experimentation Strategists.

Optimizely Certification Fyr Agency

Bra design ska ge resultat. Därför är det viktigt för oss på Fyr att även jobba med optimering och uppföljning.  Rudde, Anna María och Kalle är våra senast certifierade Optimizely Experimentation Strategists. Eller mer korrekt är Rudde Experimentation Web Platform Expert och Kalle och Anna María strategerna. Det här betyder att de tillsammans – med Optimizelys experimenteringsplattform som verktyg – kan hjälpa våra kunder att testa innehåll och samla datadrivna insikter. Insikter som sedan kan användas för att prioritera i det dagliga arbetet. De stöttar också med att sätta också upp hypoteser och etablera interna rutiner för testningen.

Varför experimentering är viktigt

Experimentering har seglat upp som ett självklart och viktigt sätt att kontinuerligt höja företagens digitala upplevelser och jobba mot uppsatta KPI:er. Inte så konstigt. Insikter baserat på riktiga användarinteraktioner ger relevanta beslutsunderlag och sätter kunder och användare välförtjänt i centrum.