Med experimentering kan du samla insikter och optimera upplevelser kontinuerligt, samtidigt som du förbättrar den digitala upplevelsen för dina kunder och medarbetare.
Vi kan hjälpa dig och ditt företag att öka konverteringen genom att komma igång med experimentering och avancerande automatiserade A/B-tester, delvis med hjälp av AI.
Exprerimentering ger nya idéer i ett tidigt stadium och insikter till det dagliga optimeringsarbetet. Ett sätt att experimentera på är genom A/B-tester. Vid A/B-testning jämför man två versioner av exempelvis copy eller en design för att se vilken variant som presterar bäst. Men du kan också göra bredare och mer komplexa tester där du har flera frågeställningar samtidigt.
Nedan är ett exempel från dagligvaruhandeln där man har gjort A/B-tester i flera led som har lett till ökade intäkter.
Vi hjälper er att få in experimentering i ert arbetssätt och er arbetskultur. Plattformen vi använder och är certifierade inom är Optimizelys experimenteringsplattform. Ni kan få hjälp med att sätta upp hypoteser att experimentera kring, etablera rutiner och självklart finns vi tillgängliga som stöd när ni behöver experthjälp.
Med datadrivna insikter baserat på riktiga användarinteraktioner får ni relevant beslutsunderlag för kontinuerlig optimering som hjälper er att nå era KPI:er.
Om du är intresserad av experimentering eller vill veta mer om hur vi kan hjälpa dig, kontakta Anna Stefansson på anna.stefansson@fyragency.se så hör vi av oss.