Hos oss på Fyr finns erfarenheten och expertisen som krävs för ett lyckat samarbete hela vägen. Med hjälp av vår designprocess hittar vi nya möjligheter som höjer varumärkesupplevelsen, ökar effektiviteten och hjälper er att nå affärsmålen. Vi jobbar både strategiskt och operativt i designprocessen.
Vi tar fram ux- och visuell design, designsystem och designprinciper för digitala produkter och tjänster. Genom strategin total experience design (txd) ser vi till att alla perspektiven finns med i designprocessen, affär och kunder men även medarbetares, partners och andra intressenter.
Genom att kombinera traditionella designmetoder med AI-teknik tar vi fram innovativa koncept som som får kunderna att älska dina produkter. Vi stöttar också i strategiarbetet och i att sätta upp mål och mätpunkter. För att veta reda på vilka förändringar som kommer ge mest effekt gör vi förstudier och nulägesanalyser på exempelvis målgrupper, kundbehov, kundresor, design, innehåll och tillgänglighet.
Innehållet är en bärande del av upplevelsen. Därför stöttar vi också i innehållsstrategier och innehållsdesign. Vi tar fram eller vidareutveckla tonalitetsplattformar som guidar skribenter. Vi skriver och förbättrar alla typer av texter, från artiklar till ux-copy. Vi tar också fram manér för bild, film, animation och illustrationer och är er partner i produktionen.
Förutom större designprojekt arbetar vi också med mer riktade insatser för den digitala upplevelsen. Exempelvis tillgänglighetsanalyser eller optimering av kundresan med hjälp av experimentering. Vi erbjuder också ett introduktionskoncept som vi kallar Fyr Experience 101, där vi tillsammans utforskar upplevelseekonomi och upplevelsedesign utifrån er affär.
Alla människor får en upplevelse – medveten eller omedveten – varje gång de kommer i kontakt med ditt varumärke. Summan av de upplevelserna är avgörande för verksamhetens trovärdighet och upplevda prisvärdhet. Därför arbetar vi utifrån strategin total experience design. När vi använder oss av den strategin ser vi till att alla perspektiven kommer med i designprocessen. Det bidrar till en starkare varumärkesupplevelse – för externa användare och kunder men också för de egna medarbetarna.
Läs mer om txd