Hos oss på Fyr finns erfarenheten och expertisen som krävs för ett lyckat samarbete hela vägen. Med hjälp av vår designprocess hittar vi nya möjligheter som höjer varumärkesupplevelsen, ökar effektiviteten och hjälper er att nå affärsmålen. Vi jobbar både strategiskt och operativt i designprocessen.
För att vara säkra på att vi gör rätt saker när vi drar i gång ett projekt gör vi förstudier och nulägesanalyser. Det ger oss en bild av hur det ser ut idag och vilka förändringar som skulle kunna ge mest effekt. Vi genomför förstudier och analyser bland annat inom målgrupper, behov, kundresor, design, tonalitet och tillgänglighet.
Vi tar fram strategier och koncept kring digitala produkter och tjänster och sätter upp mål och mätpunkter. På så sätt säkerställer vi tillsammans att vi prioriterar rätt. Om tid är en bristvara hos er kan vi hjälpa till med beställarstöd och projektledning.
En sammanhållen design stärker upplevelsen av ert varumärke. Vi hjälper er att ta fram ux- och visuell design, designsystem och principer utifrån strategin total experience design (txd). Vår design tar alltid hänsyn till interna förutsättningar och teknik.
Innehållsstrategin beskriver hur ni ska arbeta med innehållet utifrån varumärke, mål och de resurser och förutsättningar som finns. Exempelvis hur innehållet ska sorteras, vad som ska prioriteras och hur ofta det ska uppdateras.
Vi hjälper er att ta fram eller vidareutveckla tonalitetsplattformar som guidar skribenter och speglar varumärket. Vi skriver, strukturerar och förbättrar alla typer av texter, från artiklar till ux-copy i digitala flöden. Vi tar också fram manér för bild, film, animation och illustrationer och kan vara er partner i produktionen.
Alla människor får en upplevelse – medveten eller omedveten – varje gång de kommer i kontakt med ditt varumärke. Summan av de upplevelserna är avgörande för verksamhetens trovärdighet och upplevda prisvärdhet. Därför arbetar vi utifrån strategin total experience design. När vi använder oss av den strategin ser vi till att alla perspektiven kommer med i designprocessen. Det bidrar till en starkare varumärkesupplevelse – för externa användare och kunder men också för de egna medarbetarna.
Läs mer om txd